סמינר עומק - אורטופדיה רגשית 2-3 במאי 2024 - לפרטים ושריון מקום - לחצו כאן

מפרק הירך – השער הגדול

בפעם הזו נדבר על השער הגדול ששמו: מפרק הירך והאגן.

מנקודת מבט עמוקה ושלמה יותר, אפשר לומר כי השרירים והמפרקים בגופנו מהווים מעין דלתות או שערים לעולמנו הפנימי, האוצרים ומקודדים בתוכם ידע משמעותי ורלוונטי עבורנו.

כן, כל אחד מהם הוא שער לידע חדש על עצמנו, לכן ככול שנתרגם נכון ונתווך את הידע הזה למודע, כך המסע והמשא בחיינו יהיו קלים וזורמים יותר. התבוננות על גוף האדם מראה בקלות כי מפרק הירך הוא הגדול ביותר בגוף והוא גם נושא במשקל הגדול ביותר, זאת עקב זוית של 90 מע' בחיבור ראש עצם הירך לאגן במפרק דמוי מכתש והעלי.

וכך, בהיותו המפרק הגדול ביותר בגופנו, כבר יש בידינו רמז עבה בדבר המשמעות האדירה שהוא מקפל באמתחתו, בכל הקשור למסע שאנו צועדים כאן יחד על פני האדמה.

מפרק הירך
מפרק הירך. המפרק הגדול ביותר בגופנו

פציעה במפרק הירך

במהלך השנים פגשתי בקליניקה פציעות רבות במפרק זה, לעיתים זה מתחיל באי נוחות קטנה במנוחה או הליכה ועלול להמשיך לקרע בסחוס (לברום) שחיקת ראש המפרק ובמצבים חריפים יותר עלולה אף להתפתח לדלקת מקומית באזור. נפילות על צידי הגוף עלולות לצור סדק או חלילה שבר, גם בגילאים יחסית צעירים, וכמובן ניתוחי להחלפת ראש המפרק ירך שהפכו לפופולריים מאד בשנים האחרונות, בטווחי גילאים רחב מאד מגיל ההתבגרות ועד גיל הזהב.

כנאמר לעיל מדובר בצומת ומפרק הנושאים את העומס הגדול ביותר בגוף, המבנה שלה, בזווית של 90 מע' הוא זה המאפשר מצד אחד טווחי תנועה מופלאים של מלוא 360 מע' אך מנגד מהווה נקודת תורפה בשל העומס גדול והנטייה לסדקים או שברים גם בנפילות יחסית קלות.

נקודה מעניינת היא שרוב המפרקים בגוף הם בעלי טווח תנועה מוגבל יחסית של פשיטה וכפיפה (ישור וקיפול) או מעט יותר מכך, כמו פרק כף היד או הקרסול, לעומת זאת רק מפרקי הכתף והירך הם בעלי טווחי תנועה מלא של 360 מע' 

צומת ומפרק הנושאים את העומס הגדול ביותר בגוף

גמישות מפרק הירך

זהו נתון גופני מעניין ומעורר השראה לראות מפרק מאסיבי שכזה גמיש כל כך, בהתחשב העומס הרב שהוא מחזיק בכל תנועה שלנו, דבר החושף בפנינו קריאה אדירה של רמת הנשמה, להסכים ולממש את מסע הנשמה שלה דרכנו כאן בארציות החומרית.

מפרק הירך מזמין אותנו להתרחב וליפתח אל נקודת המבט הנשמתית שלנו, כן. אל מלוא טווח התנועה התודעתי נשמתי, להסכים ולממש באומץ את רצון הלב, לצעוד במה שמרגיש לנו היעוד, גם באמצעות שאלות שמסכימות לבחון מחדש מה מדליק לנו את הניצוץ בעיניים ומוציא מאיתנו פרץ של יצירתיות, תשוקה והתלהבות? 

עלינו להבין כי כאשר המפרק הזה מוגבל, כואב או התנועה שלו מוגבלת, יש כאן הזמנה לעקוב אחר תחושת חוסר הסיפוק והמימוש בכל הנוגע להתקדמות ועשייה בחיינו :

במפרק ימין- נבחן את תחושת הסיפוק והמימוש החוצה בערוצי העשייה המקצועית, תחושת המימוש במער' יחסים ועוד .

במפרק שמאל- נבדוק בעדינות את תחושת הסיפוק והמימוש שלנו מול עצמנו פנימה בתהליכיים אישיים, 

עד כמה אנחנו מכבד את הקצב שלנו? ועוד.

בואו נעצור רגע ונשאל: איך סיפוק מרגיש בגוף? 

איך זה מרגיש בגוף להיות מסופקת? לתת לזה רגע לחלחל ולראות איך הגוף מגיב לשאלות הללו, זה מאד עוזר.

הכרת תודה היא כוח ריפוי ראשון במעלה ולכן מומלץ להוקיר לו תודה ולומר: "תודה לך מפרק ירך יקר שלי, שהזכרת לי לדייק את תחושת הסיפוק בחיי ולנקות קורבנות ומרירות"

בקשה מיוחדת ממפרק הירך…

ונסיים בהמלצה: לפני השינה ועם הקימה בבוקר, בקשו מהנשמה להאיר את דרכם, לדייק בעדינות, שנדע להקשיב לסימנים שבדרך, כך נשמור על תנועה גמישה, קלה, עוצמתית ושמחה.

בקורסי אורטופדיה רגשית אנו מעמיקים, יחד עם פרקטיקה מעשית, חשובה ומרתקת, אני מזמין אותך להצטרף לאחד הקורסים הקרובים ולצאת לדרך חדשה, השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד היום.

בהערכה רבה,

גלעד שימרון – אורטופדיה רגשית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

איור תלת מימד של איליו פסואס (בעברית: מותן כסל)

מותן כסל

איליו פסואס, או בשמו העברי – מותן כסל, צמד מילים שגורם להרבה אנשים לעצור רגע הכל – ולהקשיב. ובצדק, צמד שרירי העומק הללו אחראים לכל

קרא עוד »

הגוף אוגר זיכרונות!

הגוף אוגר זיכרונות !לפני שהוא אוגר נוזלים,לפני שהוא אוגר שומנים,לפני שהוא מגדל מסת שריר, הגוף מגדל מקום לזיכרונות ! אנחנו ספרייה בתנועה, ספר נושם, לכל

קרא עוד »

השאירו פרטים

ואחזור אליכם בקרוב

רגע, מגיעה לך מתנה מיוחדת ממני...

לקבלת המדריך ׳10 טיפים לחיים בריאים׳ חינם השאירו שם וטלפון ותועברו מיד למדריך