סמינר עומק - אורטופדיה רגשית 2-3 במאי 2024 - לפרטים ושריון מקום - לחצו כאן

טינטון, כאבי ראש, מיגרנות ועוד

טינטון, כאבי ראש, מיגרנות ועוד תסמיני ראש קשים ולא נעימים, מהסוג "שלוקח שליטה" על מרכז הבקרה שלנו- הראש.
הרצון היחיד הרבה פעמים הוא פשוט להתנתק מהכל ולפרוש למנוחה מוחלטת עד יעבור זעם, זה קשה ומתיש, פגשתי לאורך השנים המוני אנשים שכמעט כלום לא עזר להם 'להיפטר מזה' תהיינה הסיבות אשר תהיינה, הורמונליות, סטרס או ספזם של שרירי הצוואר, שום דבר לא באמת עזר.
בואו נצלול יחד לעומקם של דברים:
כבני האדם יש לנו שלושה מרכזי עיבוד נתונים ותגובה ( פלט/קלט)

ראש- עיבוד חשיבה, לוגי, 'רציונלי' מחושב.

לב- רגש, מה עובר עלי? מרכז הערך העצמי.

בטן – אינטואיציה חזקה, ידיעה עמוקה, ( היה על כך פוסט נפרד לפני כמה ימים)

תת המודע וההכרה יגייסו את כל המנגנונים


תת המודע וההכרה ( החצי מודעת) יגייסו את כל המנגנונים האפשריים ( גוף ונפש) כדי להימנע מתחושת כאב רגשי, פגיעה בערך העצמי, תחושת נחיתות וכדומה, כך פגשתי בהרבה מאד מקרים מצב בו הוא או היא ביצעו מה שנקרא: מיסוך רגשי, בראו כאב ראש כעירפול חושי כדי להימנע מכאב הלב, במקרים כאלה אני ממליץ לשנן עם כוונה את המשפט -"אני עושה מקום לכל רגש"
לחזור על המשפט הזה עם כוונה ונשימות עדינות, זה עובד מדהים, זה מייצר מרחב של קבלה, הסכמה, מגננות יורדות, כיווץ משתחרר והכאב ראש עובר, יש אנשים שגם יבקשו לחקור מעט פנימה, מהי החוויה שממנה ברחתי לכאב ראש, הגילוי הזה יכול להיות משמעותי מאד, במיוחד אם ברצוננו להימנע מכך שוב בעתיד.

טינטון, כמו זמזום פנימי


טינטון, כמו זמזום פנימי, רעש טורדני ומציק, פגשתי המון לאורך השנים, מפרספקטיבה של לקיחת אחריות מלאה על בריאותי, אניח כאן נקודת מבט אמיצה האומרת כי האדם ברא את הטינטון בתוכו, כדי להימנע מלשמוע את הקולות הפנימיים שבתוכו, מדוע? מכוון שלרוב אם יעצור רגע ויקשיב, יגלה שהוא מאד ביקורתי ושיפוטי כלפי עצמו, לרבים מהם המלצתי לעצור הכל ולהתמסר לטנטון, ההיפך מבריחה, להישיר מבט, למדוט איתו עליו – זה עוצמתי מאד ובהרבה מקרים פותר לחלוטין את הטינטון.
מיגרנות מייצגות מצבי קיצון של הדחקת רגשות, יש צורך לפנות זמן ומקום על מנת לרדת לשורש הדברים, לרוב מקורם בילדות, גם כאן ניתן לאתר טראומה ספציפית מתוך הזיכרון התאי, לרפא ובעדינות לייצר הרגלים חדשים ובריאים.
כל מקרה לגופו.
ניתן להתייחס לתסמינים נוספים כמו ורטיגו וכיוצא בזה, אך לכל הדברים הללו ועוד אנו מעמיקים כבר בתחילת הקורס.
לסיכום, תסמיני הראש מזמינים אותנו לרדת מהראש ללב, לעשות מקום לרגש, לנקות מהמערכת כל שיפוט, ביקורת או נוקשות, כדי לזכות מחדש באורח חיים בריא ושמחת חיים אמיתית.
דרך אגב, הכנתי הדרכת וידאו מדהימה בדיוק בשבילך, עם המצגת וכל התרגילים, רוצה לצפות? אפשר בקישור הזה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

איור תלת מימד של איליו פסואס (בעברית: מותן כסל)

מותן כסל

איליו פסואס, או בשמו העברי – מותן כסל, צמד מילים שגורם להרבה אנשים לעצור רגע הכל – ולהקשיב. ובצדק, צמד שרירי העומק הללו אחראים לכל

קרא עוד »

הגוף אוגר זיכרונות!

הגוף אוגר זיכרונות !לפני שהוא אוגר נוזלים,לפני שהוא אוגר שומנים,לפני שהוא מגדל מסת שריר, הגוף מגדל מקום לזיכרונות ! אנחנו ספרייה בתנועה, ספר נושם, לכל

קרא עוד »

השאירו פרטים

ואחזור אליכם בקרוב

רגע, מגיעה לך מתנה מיוחדת ממני...

לקבלת המדריך ׳10 טיפים לחיים בריאים׳ חינם השאירו שם וטלפון ותועברו מיד למדריך